Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan Jeanne Heesch - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan Jeanne Heesch - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan Jeanne

23 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

Singapore waar oost en west elkaar ontmoeten.
Maandagmiddag aankomen op Changi airport volgens vele reizigers het beste vliegveld ter wereld zijn we gelijk per taxi door gegaan naar het Pan Pacific Suite hotel. ( lux presentje voor ons zelf te afsluiting van deze trip ! )
Een prachthotel voorzien van alles wat een reiziger zich maar kan wensen. Uitzicht vanuit onze suite op de Singapore Flyer de wereldhaven en de skyline en dit alles kun je ook vanuit het zwembad op het dakterras op de 21 ste verdieping bewonderen. Het is in Singapore altijd snikheet met een zeer hoge luchtvochtigheid. We zijn in de stad per taxi en boot aan het rondstruinen gegaan en kwamen zo bij beroemde Indische en Chinese tempels welke tussen de geweldige wolkenkrabbers te vinden zijn. Op Orchard road hebben we de spreuk over ons Hollanders in ere gehouden: kijken, kijken niet kopen!!
Ons bezoek aan de botanische tuinen was prachtig met als topattractie in deze tuinen de Orchid Garden een orchideeën tuin met meer dan 1000 soorten orchideeën. Vanuit een rit in het 165 meter hoge reuzenrad ( grootste ter wereld ) had Jeanne een pracht uitzicht over de wijde omgeving. Dit was mij toch net even iets te hoog en beneden wachten aan de oever van de Singapore River is zo erg nog niet. Nu woensdagochtend nog even naar een groot winkelcentrum en daarna naar China Town geweest en nu om 3 uur in de middag onze spulletjes aan het pakken voor de terugreis. Van Singapore via een stopover in Hongkong naar Amsterdam .

• 23 Oktober 2013 - 11:56

Lambert Verhoeven:

Fraaie plaatjes! Jan, ik zou ook in mijn boks pissen daar boven in zo'n reuzenrad. En dan ook nog een beetje schommelen.........
    Als jullie Jeanne tussen al die orchideeën staat valt ze bijna niet op.........
    Ik vond het toen erg raar zo'n kleine superchique moderne staat tussen die morsige landen eromheen. Dat ervaar je het beste als je vantevoren door Vietnam, Cambodja en Laos hebt gereisd. Vanuit Australië komend is het verschil natuurlijk wel een stuk minder.
    Gisteravond verschillende bekerwedstrijden in Zuid 1 afgebroken vanwege wolkbreuken. SBC verloor van Geldrop.
    Nijnsel speelde een goede oefenpot tegen Venhorst maar verloor wel met 4-1.
    Goede reis verder en wat ik jullie lang niet heb willen vertellen om jullie fantastische reis niet te bederven, het kan zo maar zijn dat we dit jaar geen zwarte pieten meer zien, discriminatie volgens de Verenigde Naties.

• 23 Oktober 2013 - 14:47

Theo En Rozé:

Goeie vlucht.

• 23 Oktober 2013 - 17:01

Francien:

Goede reis terug wij hebben genoten van het verslag Henk en Francien