Laatste dag in australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jan Jeanne Heesch - WaarBenJij.nu Laatste dag in australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jan Jeanne Heesch - WaarBenJij.nu

Laatste dag in australie

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan Jeanne

21 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

Zondagmorgen per trein naar Melbourne. Aangekomen op het historische Flinders Street Station eerst een rondrit van een uur in een oude houten tram van de City Circle langs de bezienswaardigheden van de stad. Vervolgens het tennispark bezocht waar jaarlijks in januari de Australian open plaatsvinden. Op de Queen Victoria Market vind je een mengelmoes van koopwaren als wel van culturen. Ook zijn we naar de 88 ste verdieping van de Eureka building ' gevlogen' met een lift welke 9 meter per seconde gaat !!!! Bovenin een geweldig uitzicht over Melbourne en de verre omgeving. De wind blies ons bijna van het dak maar we kregen hulp uit onverwachte hoek! Tegen de avond nog een boottrip op de Yara rivier. Zondagavond een afscheidsetentje met Bruce en Susy en maandagmorgen tegen 6 uur uit de veren om richting Singapore te vertrekken. Na ruim 4 weken het geweldige Australië verlaten om langzaam aan ons terugreis te beginnen. Niet dat we al heimwee hebben maar we hadden de tickets nu eenmaal !!! Zoals je in Australië vaak kunt horen: No Worry's we come back.

• 21 Oktober 2013 - 17:42

Lambertverhoeven@hetnet.nl:

Jongelui, fijn dat Diana jullie toch heeft gevonden, maar goed, beter laat dan nooit. Een schat van een vrouw maar, inderdaad, ze zegt het zelf, behoorlijk blond en niet geverfd. Misschien kun je nog even uitleggen waar Singapore ligt, anders gaat ze straks nog op zoek ergens tussen Olland en Liempd.
    Jan, Vrouwen 1 was een drama. In blessuretijd maakt Nijnsel 2-2 en in diezelfde blessuretijd maakt Baardwijk alsnog 2-3. Ik krijg een sik van dat Baardwijk.
    Dan een affaire in Veghel, Blauw Geel'38 6 - Nijnsel/TVE Reclame 3. Winst met 3-5, twee beauties van Verhoeven Jr. De appel valt nog steeds niet ver van de boom. Maar toen, de scheidsrechter legde het spel stil en sommeerde een Nijnsel supporter het speelveld te verlaten vanwege racistische opmerkingen. Ik denk dat die betreffende supporter daar nog nooit van had gehoord maar toch. Het was een team met Nieuwe Nederlanders. Je mag één keer raden wie die supporter was, ene Antoon V. te N. Dat moet ie donderdag of zondag (thuis tegen WEC) nog maar eens uitleggen aan de bar 'onder het genot van'.
    Tot slot nog uitstekend nieuws voor Jeanne van Heesch-Oerlemans. Ja, ja, Sjanneke, ga er maar eens goed voor zitten en fasten your seatbelts: er komt een nieuwe prijsvechter in Rooi, de Lidl! Ze gaan de Boerenbond voor de helft kleiner maken en daar kruipt de Lidl in. Ik heb de eerste reclamefolder al binnen en wat denk je? Kiloknaller plofkangoeroe in de aanbieding! Maximaal tien kilo per persoon. Ik heb voor jullie vast tien kilo aan de kant laten leggen.
    Toby V vertrekt morgen naar Glasgow om de Godenzonen aan te moedigen. Nijnsel speelt dinsdagavond een oefenpot tegen de Godenzonen van Venhorst.
    Ollandia en Boskant hadden ze dit weekend op de lut. Het is Boskant kermis en Olland had ook van alles in de planning. Vandaar dat ze hun bekerwedstrijd doordeweek hadden ingepland om toch maar vooral zondag vrij te zijn. Maar ze rekenden buiten de Limburgse slimheid van de KNVB want die plande vlug de afgelaste wedstrijden van afgelopen zondag in. Boskant speelde 1-1 tegen Mariahout en Ollandia verloor thuis van Schadewijk (1-3). Boskant verloor voor de beker van Blauw Geel (2-0). Wedstrijd was verplaatst naar Veghel in verband met het drijfnatte veld afgelopen dinsdag. Ollandia verloor kansloos van Milheezer Boys met 4-1.
    Ik snap dat jullie dat mooie grote werelddeel met pijn in het hart verlaten, al wordt het met die rampzalige bosbranden nu wel een stuk kleiner en minder groen. Maar toch hoor ik jullie a.s zondag zeggen: 'Er gaat niks boven de Florisstraat en niks boven Den Eimert'. Je kunt zondag al vroeg terecht want om 10.00 uur moet ik het 6e fluiten. En de klok gaat natuurlijk terug (ze zeggen dat ie in België misschien vooruit gaat; dat beslissen ze daar pas altijd op het laatste moment).
    Ik hoop dat ik een beetje fit ben want zaterdagavond eerst naar het Ziggo Dome in Amsterdam, lekker swingen bij het concert van Fleetwood Mac.
    Geniet van de botanische tuin in Singapore, had ik jullie reeds eerder aanbevolen, en verder lekker afzakken naar het westen van deze aardbol. Zeg even in Singapore tegen de piloten dat ze de rechtse wei moeten hebben van de familie Dortmans, Schietbergweg. Adrie heeft op die andere net gegierd.

• 21 Oktober 2013 - 20:16

Hoi Jeanne En Jan:

Tjonge jonge wat een geweldige reis maken jullie toch. Alles is even mooi.
    Ben erg benieuwd naar je verhalen Jeanne.
    Wij zullen wel aquarobicen, maar ja verschil moet er wezen.
    Nog veel plezier in Singapore en hopelijk tot snel.
    Groetjes

• 21 Oktober 2013 - 21:33

Theo En Rozé:

Gekukkig was King Kong in de buurt om jullie op te vangen,godwit waar jullie anders naar toe waren gevlogen.
    Time flies ( when you're having fun ) dus geniet nog ff van Singapore.