Van Brisbane naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Jeanne Heesch - WaarBenJij.nu Van Brisbane naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Jeanne Heesch - WaarBenJij.nu

Van Brisbane naar Sydney

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan Jeanne

10 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Woensdag zijn we vroeg in de namiddag aangekomen in Brisbane waar we na een korte wandeling met de City Cat over de Brisbane River naar het mooie centrum van deze op 2 na grootste stad van Australie zijn gevaren. 'S-avonds ook weer met deze City Cat terug waarbij we een prachtig verlichte skyline te zien kregen. Vandaag donderdagmorgen de huurauto ingeleverd en vanaf Brisbane doorgevlogen naar Sydney.
Vlucht van 1:30 uur maar daarna nog 1:30 in een airportbusje met een kapotte airco.
In Sydney was het vandaag de warmste dag van hun lente ( 36 Graden !!! ) 's-middags heeft Jaap Sonnemans ( Dorpsgenoot welke al jaren woonachtig is in deze stad ) ons een eerste rondleiding gegeven in "zijn" Sydney . Uiteindelijk zijn we samen met Jaap een biertje gaan drinken bij de buitenbar van het Opera huis. De place to be in Sydney met de Harbour Bridge op de achtergrond.
We hadden voor Jaap ook nog een presentje van zijn ouders bij en een prachtige tekening van Ruby en Tim. Tot maandagmorgen zullen we hier gaan verblijven en met wat we vandaag reeds gezien hebben zullen dat topdagen gaan worden. Tijdsverschil met Nederland is nu 9 uur want hier is de zomertijd afgelopen weekend ingegaan
( Foto's volgen later kan deze even niet uploaden.

• 10 Oktober 2013 - 14:33

Annie En Sajef :

Wat fijn dat jullie Jaap tegen zijn gekomen ,haha afgesproken .
    Wel leuk dat hij jullie de stad laat zien ,het is prachtig Sydney.
    En was dat trouwens een bavaria dat biertje,helemaal geweldig .
    Nou zou ik wel daar willen zijn .en met jullie rond willen kijken .
    lekker genieten,en we skypen nog een keer ,annie en sjef

• 10 Oktober 2013 - 18:59

Mia:

Hoi Jan & Jeanne
    Wij lezen elke keer jullie reisverslag en hebben gelezen dat jullie daar al veel moois hebben gezien en ook leuke dingen hebben gedaan en dan ook nog een bekende daar ontmoeten dat is natuurlijk super leuk , ook hebben jullie mooie foto's gemaakt.
    Nog een fijne vakantie en wij blijven jullie volgen !!!
    Groetjes uit Liempde
    Mies & Mia

• 11 Oktober 2013 - 12:52

Marleen:

Wat leuk om de foto's van onze Jaap te zien en vooral met de tekening van Ruby hi d ze helemaal geweldig.
    Wel herkenbare foto's, op die plekjes zijn wij ook geweest. Geweldig mooie stad is Sydney. Gaan jullie de bridge climb nog doen? Wel echt een aanrader....dan heb je helemaal n prachtig uitzicht!! En lekker gegeten bij Uno's? Zo te zien smaakte t allemaal goed. Héél veel plezier met mijn broertje en zou nu ook wel heel graag bij jullie willen zijn.....

• 11 Oktober 2013 - 19:09

Theo En Rozé:

Jan,als je de brug beklimd ben je voor altijd van je hoogtevrees af ,haha.
    Tja,wa zal ik verder nog zeggen over jullie reisje.
    Dat het geweldig mooi is om jullie te volgen en te lezen dat jullie er zo van genieten.

• 11 Oktober 2013 - 21:47

Oerlemans Riny:

mooie foto.s allemaal van een indrukwekkende natuur hier is inmiddels de herfst genadeloos toegeslagen veel regen en wind tevens koude temperatuur geniet samen gegroet oerletoetjes

• 12 Oktober 2013 - 18:59

Bernadette Habraken:

hoi jan en jeanne,
    ik heb op de site zitten kijken,
    gekregen als tip van henriette,
    o,o, wat ben ik jaloers op jullie,
    het is daar geweldig mooi,
    geniet er nog van,
    groeten bernadette en ook van ties.